Szeb, Máté, Fló

Naplószerű, amibe csak nagyritkán van időnk írni

Saturday, January 27, 2007

Jaguárokról röviden

Sebőce az elmúlt kéthétben megtanult felállni, négykézlábon mászni, és pürésített csirkelevest enni. Sajnos, aludni, azt elfelejtett. Nem lehet már karban álomba visszaringatni, csakis fekve hajlandó elaludni, mellettem az ágyban. Legalább én is pihizek egy kicsit napközben, gondolhatnám, de éjszaka sajna, ez a megnyugtató gondolat nem hoz álmot a szemünkre. Szóval most megint többnyire velem alszik. Első felébredése után, ami éjféltájban esedékes, költözik az ágyba mellénk-közénk, és ott forgolódik, eszik, alvást mímel. Mindenki vidáman és kipihenten ébred, kivéve engem, brühühü. Meg is rendeltem egy könyvet, amiről azt hallottam, jó tippeket ad kimerült anyákoknak és apákoknak, de nem a "haggyad, hadd sírjon, majd elalaszik" elvet követi. Ezzel ugyanis végképp nem értünk egyet. Ja, az biztos hogy előbb-utóbb elalszik, de ha belegondolok, hogy közben mik futnak át pici agyán: "hogy eddig mindig jött anya, ha sírtam, mostmeg eccercsak nem, Jajdemértnem, már nembízhatok meg senkiben ezen a világon, egyedül vagyok, jajde rossz nekem, sír-rí!", noakkor aszondom, eznem éri meg. Ráadásul honnan tudjuk, hogy nem fáj-e valamije. Egész sor fog húzódik pl. a felső ínye alatt, készen arra, hogy bármelyik pillanatban előbukkanjanak. Lehet, hogy azért ébred fel minduntalan, és valamit rágcsálni úhajt. Kituggya...
Lassan felébred első szunyájából, és ha apja is így tesz, akkor menünk szánkózni, juhé. Mert esett a hó, nemsok, de nekem elég. Pár hét múlva, aszongyák, végre jön az igazi tél, hóval, faggyal, jégcsapokkal. Jegesmedvékekkel?
Múlt hetünket Burlingtonban töltöttük anyóséknál, David ugyanis Vancouverezett. Nagyon jó volt, voltunk uszodában, sétáltunk sokat, és ettünk finomakat. Sebi végre hozzászokott a nagyszüleihez kicsinyég, nemijedt meg tőlük minduntalan.
Ó, azt majd elfeledtem, hogy elkezdett "beszélni" is. Tegnap történt. ASzongya: gagaga, meg áöiú. Így, kapásból! Szerintem magyarul beszél, de ez egyelőre vita tárgyát képezi. Ha álmos, akkor szúkszavúbb, csak motyog, annya sem érti a szavát. De ha frissen ébredt, akkor csak mongya és mongya, haláli!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home